Cr e i e r u l uman este o entitate cu potențial miraculos, mult mai creativă și mai flexibilă decât orice computer sau program de inteligență artificială cunoscute astăzi. El are o capacitate naturală de a învăța și a se perfecționa continuu. Însă, numai cu sprijinul și implicarea directă a posesorului. Doar tu poți direcționa, regla și menține funcționarea eficientă a creierului în procesul învățării. Cum? Urmează câteva indicații.

Orice activitate, inclusiv cea de învățare, presupune așa-zisa întrebare zero: de ce fac ceea ce fac (citesc acest text, rezolv acest tip de probleme, însușesc aceste deprinderi de învățare etc.). Uneori răspunsul este greu să-l îmbraci în cuvinte potrivite. Nici nu e neapărat. Reflecția în sine te mobilizează (și orientează creierul) spre un scop real, acceptat conștient drept al tău. Asemenea busolei, țelul stabilit pentru fiecare sesiune de învățare te orientează în marea de informații, îți economisește timp și te responsabilizează să duci la bun sfârșitlucrul început.

Autor: 
Rubrică susținută de Svetlana FOCȘA-SEMIONOV, psihopedagog